Wednesday 8 November 2017

6 KELEBIHAN AUTOCAD

6 Kelebihan Autocad


1. Lukisan yang dihasilkan mempunyai kualiti jauh lebih baik dibanding dengan hasil tangan atau secara manual kerana lukisan kelihatan lebih kemas dan tepat.

2. Lukisan yang dihasilkan dapat menjimatkan kos dan masa terutama dalam bidang perbuatan dan pembinaan.

3. Mudah dan Efisyen kerana dapat terus dicetak apabila lukisan telah siap. Namun perlu mempunyai kemahiran yang sepatutnya bagi memastikan segala kerja-kerja membuat lukisan lebih cepat dan tiada kesalahan.

4. Bidang lukisan untuk kerja AutoCAD tidak terbatas sehingga boleh digunakan untuk membuat lukisan dengan ukuran yang berskala besar dan kompleks, tetapi dalam pencetakannya dapat dipilih bagian tertentu saja yang ingin dicetak mengikut kesesuaian saiz kertas.

5. Skala Lukisan yang dihasilkan adalah fleksibel karana dapat mencetak lukisan yang dihasilkan dengan jenis skala yang sangat variatif dan boleh ditentukan dengan unit tertentu.

6. Lukisan yang dihasilkan menggunakan Autocad mudah disimpan dan boleh digunakan untuk tujuan lain seperti membuat lukisan 3d perspektif.

Jika ada penambahan/ cadangan tuan/puan boleh berikan di ruang komen. Terima kasih.




No comments:

Post a Comment

APA ITU RUMAH BUNGALOW/SESEBUAH/BERASINGAN?

Banglo adalah sejenis rumah yang didirikan di atas sebidang tanah yang tidak bersambung dengan rumah lain. KEPERLUAN FORMAT PELAN 1. Disedia...